Mikriukų ekonomika
Vienas iš paskutinių NBER mokslinių straipsnių teigia tai, ką ir buvo galima įtarti – mikriukų vairuotojai vairuoja žymiai pavojingiau nei kiti viešojo transporto darbuotojai. Straipsnis lygina dvi vairuotojų kategorijas Santjage: vieni vairuotojai gauna stabilų atlyginimą, o kitiems mokama pagal pervežtus keleivius. Tie vairuotojai, kurie gauna atlyginimą pagal pervežtų keleivių skaičių, stengiasi daugiau — paskaičiuota, kad tokių mikriukų keleiviai transporto laukia apie 10 procentų trumpiau, nei tų, kurių vairuotojai gauna stabilų atlyginimą. Taigi, pakeitus vairuotojų paskatas dirbti (jų atlyginimą pririšus prie darbo produktyvumo), gauname žymiai efektyvesnę transporto sistemą.
Bėda tame, kad norėdami gauti kuo daugiau keleivių, labai motyvuoti mikriukų vairuotojai yra pasiryžę pakeliui keletą keleivių ir pervažiuoti, kad tik padidėtų jų atlyginimas. Vairuotojai, kuriems mokama pagal pervežtus keleivius, padaro 67 procentais daugiau avarijų nei vairuotojai, kurių atlyginimas pastovus. Išeitis iš šios situacijos turėtų būti paprasta — jeigu už avarijas vairuotojai būtų atsakingi savomis lėšomis, tai sukurtų paskatas ne vien pervežti daugiau keleivių, bet ir važiuoti saugiau.