Dangoraižiai ir krizės
The Economist (R$) rašo, jog dangoraižiai dažniausiai užbaigiami statyti būtent tuo metu, kai biurų nuomos rinkoje pradeda mažėti paklausa ir artėja ekonomikos krizė. Chrysler dangoraižis buvo pabaigtas statyti tuo metu, kai Niujorko birža patyrė 1929-ųjų metų paniką, Empire State – tuo metu, kai 1934-aisiais siautė didžioji depresija (dėl to, kad ketvirtis šio pastato patalpų ilgą laiką buvo neišnuomotos, jis buvo pravardžiuojamas „Empty State building“). Akademiniai tyrimai irgi rodo, jog aukščiausi XX-o amžiaus pastatai Amerikoje būdavo pabaigiami statyti būtent tada, kai JAV ekonomika ruošdavosi smigti žemyn.
Nežinia, ar ši taisyklė galioja ir Azijoje, kur šiuo metu sparčiai statomi vis aukštesni ir aukštesni pastatai, nors didelė biuro patalpų paklausa kol kas dar vyravo tik neilgą laiką. Tiesa, 452-jų metrų Petronas Twin Towers Malaizijoje buvo baigtas statyti praėjus metams po to, kai 1997-aisiais praūžė Azijos finansų krizė.
Be to, panašios tendencijos pastebimos ir Londone. Biurų paklausa Londone stipriai sumažėjo 1974-aisiais, 1982-aisiais, 1990-aisiais ir 2002-aisiais metais. Paskutinės dvi biurų paklausos krizės buvo pažymėtos dviejų didelių dangoraižių užbaigimu: Canary Wharf Tower 1991-aisiais ir 30 St Mary Axe („agurkas“) 2003-aisiais. Nuo dangoraižio idėjos sugalvojimo iki jo pastatymo praeina apie 5-10 metų, tad ne taip jau lengva atspėti, kokia bus biurų rinkos situacija po dešimtmečio.