Lewis Pinault: Consulting Demons
Lewis Pinault knygą apie konsultantų verslą perskaičiau su malonumu. Autorius yra daugelį metų dirbęs konsultacijų bendrovėse ir šioje knygoje pasakoja apie tai, kaip šios kompanijos siekia uždirbti kuo daugiau pelno ir konkuruoti tarpusavyje. O pelno siekimui yra naudojama daug juodųjų technologijų. Viena paprasčiausių iš jų: įtikinti klientą, jog jo problema yra žymiai didesnė, nei jis įsivaizdavo. Tarkime, jeigu pakaktų tik pakeisti programinę įrangą kliento kompiuteryje, dažnai galima patarti perstatyti visą biurą, kad būtų papildomai vietos naujiesiems serveriams, į kuriuos bus įdiegta nauja programinė įranga – konsultavimas architektūros, statybų, serverių pirkimo klausimais turėtų konsultavimo bendrovei atnešti nemažai papildomų pajamų.
Neretai konsultantai gauna tokias klientų užduotis, kur interesų konfliktai neišvengiami, bet tai ne problema, nes konsultantų verslas nėra taip akylai prižiūrimas kaip maklerių ar teisininkų įmonės. O jeigu gaunama užduotis išsiaiškinti, kokius produktus ruošiasi į rinką paleisti konkurentai, tai tenka panaudoti visą kūrybiškumą ir špionažo įgūdžius, ieškoti kokio nors nepatenkinto darbuotojo konkurentų įmonėje, ar šiaip kokio inžinieriuko, kuris noriai netyčia atskleistų visas kompanijos paslaptis.
Sakoma, kad konsultantas yra toks žmogus, kuris paklaustas, kiek dabar valandų, paima klausiančiojo laikrodį, pasižiūri į jį, pasako valandas ir įsikiša jį į savo kišenę. Knygoje pasakojama, jog dažnai konsultantams reikia patarinėti apie tokias pramonės šakas, kuriose jie ničnieko nenutuokia, bet tai nėra bėda, nes ilgiau pabendravus su klientu greitai galima pradėti gaudytis apie ką šnekama, ir netgi bandyti siūlyti sprendimus.
„Consulting demons“ yra labai smagi knyga, susidedanti iš įdomių istorijų apie konsultavimo verslą. Lengvas pasiskaitymas, kuris primena, jog jei nepasimeti, net ir nieko nežinodamas apie problemą gali pasirodyti labai protingas (ir uždirbti daug pinigų).