Blogerių konferencijai pasibaigus
Pirmiausia noriu padėkoti Lietuvos dienoraštininkams, kurie išrinko mano dienoraštį geriausiu Lietuvoje verslo/ekonomikos srityje. Manau, jog turiu dar daug kur tobulėti: tiek pačioje ekonomikoje, tiek sklandesniame minčių dėstyme apie ją.
Konferencija buvo organizuota puikiai, žemai galvą lenkiu prieš organizatorius. Visi pranešėjai man buvo labai įdomūs. Taip, netgi užsieniečiai — dienoraščių pritaikymas verslui man turbūt viena įdomiausių temų apie dienoraščius, o ir Lenkijos IT/media rinka labai įdomi, dėl kelių ten besisukančių kompanijų, kurių akcijomis prekiaujama Varšuvos biržoje.
Viską apvainikavo pats pats geriausias after-party. Didžiosios dalies tų žmonių, kurie buvo Mano kavinėje, nesu matęs realybėje (ar bent jau esu matęs tik kokį vieną-du kartus), bet su jais galima jaustis kaip su geriausiais draugais („labas, aš apie tave viską žinau“). Dėkui jums už nuostabų vakarą.
Gal tik šiek tiek gaila, jog Karolio Jachimavičiaus pranešime vaidyba nustelbė turinį, o jis visgi vertas apmąstymų. Interneto dienoraščiai yra šnekamosios kultūros dalis, tai šiuolaikinis folkloras, tad manyčiau, jog dabar vykstantys procesai (web2.0, dienoraščiai, kurianti ir bendraujanti visuomenė) tėra evoliucija. Kaip kad vargu ar folkloras gali pakeisti profesionalųjį meną, taip vargu ar dienoraštininkai gali pakeisti įprastą žurnalistiką. Nesutikčiau ir su teiginiu, jog 99% dienoraščių yra niekalas — manau tas skaičius žymiai artesnis 100% (taip, įskaitant ir šį dienoraštį): labai retai man teko sutikti dienoraštininkų, kurių įrašai būtų kokybiškesni nei tradicinės žiniasklaidos straipsniai. Šia tema visai neblogai pakalbėjo Bruce Sterling ką tik vykusioje konferencijoje SXSW (audio įrašas, apie 24-a minutė):
To valorize them because they are shiny and new is the act of an electronic hick. It’s like, you are fetishizing the object and you are not looking at its effects. […] “Well, it’s cool and I couldn’t do it before, so it’s got to be good” — No. “55 million blogs, so some of them have to be good” — Well, no, actually. […] [Blogging] is good for some things, but it’s not a very potent media. It’s hard to find a blog that will make you cry. Or a blog that has the effect of fine art. And now you are seeing really weird developments, the kind of discourse like “three paragraphs, embedded video, two more paragraphs, five hot links, flickr set, digg this!“