Sahar ir Bobby Hashemi: „Kiekvienas tai gali“
Jeigu galvoje kirba mintis apie tai, jog reikėtų pradėti savo verslą, knyga „Kiekvienas tai gali“ apie Coffee Republic kūrimo istoriją tikrai bus naudinga. Joje aprašomas visas naujo verslo — kavinių tinklo Londone — kūrimo procesas: nuo pat idėjos sugalvojimo, iki kompanijos brandos.
Kurti naują verslą yra labai smagu, nes juk tai tavo paties verslas: dirbi tik sau, viskas priklauso tik nuo tavo pastangų, nereikia nuobodžiai sėdėti biure nuo 9 ryto iki 5-os vakaro ir dar be to gali įgyvendinti visas savo svajones. Bet tam reikia labai daug entuziazmo ir pasiryžimo. Beprotiško entuziazmo ir pasiryžimo. Nuo verslo idėjos iki to, kai jau galėsi bent šiek tiek atsipūsti ir gėrėtis pirmaisiais finansiniais rezultatais praeis ne mažiau metai ar du, o per tą laiką reikės išspręsti begales problemų, ir daug visko išmokti: pradedant tuo, kaip tvarkyti apskaitą, gauti paskolą ar samdyti darbuotojus ir baigiant tuo, kaip sukurti marketingo strategiją, pasirinkti tiekėjus ir įrengti pačią kavinę. Kadangi pradžioje būsi verslo naujokas, tai niekas tau nepadės spręsti tavo kilusių problemų: nekilnojamo turto agentai su tavimi nebendraus, bankininkai atsisakys teikti tau paskolas, o tiekėjai reikalaus mokėti pinigus į priekį. Nenuostabu, jog gali trūkti kantrybė ir kilti noras viską mesti ir vėl eiti ieškotis saugesnio ir ne tokio streso kupino darbo. Bet jeigu viską ištversite, jeigu jūsų sukurtas verslas visgi bus gyvybingas, pelnytai galėsite džiaugtis savo darbo vaisiais.
Knygoje man patiko viena mintis: jeigu bandote savo naujajai kompanijai ieškoti tiekėjų, bet tinkamų prekių (Coffee Republic atveju — specialių kavos virimo aparatų bei aukštos kokybės kavos) niekur neįmanoma gauti, reikėtų tai laikyti geru ženklu, kadangi tai reiškia, jog niekas dar nedaro to, ką ruošiasi daryti jūsų kompanija. Tuo metu kai kūrėsi Coffee Republic, Londone nebuvo nei vieno Starbucks tipo kavinių tinklo. Po metų-kitų, jų pridygo gyvas velnias, o tada atsirado ir daug tiekėjų, kure visiems siūlė reikiamas kavavires ir aukštos kokybės kavą. Kai dar nėra konkurentų lengviau įsitvirtinti rinkoje. Tiesa, jūsų verslo idėja turi būti ko nors verta, nes gali būti ir taip, jog konkurentų nėra, nes iš to uždirbti neįmanoma.