Dave Hitz: How to Castrate a Bull
Puiki trumpa, juokinga, bei įžvalgi knyga apie vadybą (ir šiek tiek apie raguočių priežiūrą). Dave Hitz joje pasakoja apie kompanijos NetApp, kuri užsiima duomenų saugojimo sprendimais, kūrimą ir evoliuciją, nors joje galima rasti ir visiškai nesusijusių su šios kompanijos istorija pasakojimų: tiesiog smagi minčių ir pamąstymų mišrainė, kurią gardžiai galima „suvalgyti“ per keletą valandų.
Ypač man buvo įdomu paskaityti apie itin spartaus kompanijos NetApp augimo laikus: keletą metų iš eilės padvigubėjančią kompaniją nelengva suvaldyti. Neišvengiamai didėjant kompanijos darbuotojų skaičiui, ji nebegali išlikti tokia pat neformali, joje turi atsirasti procedūros, ją valdyti turi pradėti kiti žmonės, kurie turi didelių kompanijų valdymo sugebėjimų. Bet tuo pačiu reikia vadovautis sveiku protu ir stengtis išlaikyti kompanijos darbuotojų motyvaciją, kas gali būti nelengva.
Kompanijai augant, turi augti ir jos vertybės. Autorius pasakoja istoriją, kaip kompanijos gyvavimo pradžioje (tuo metu dirbo gal 20 darbuotojų) vienas inžinierius netyčia vėlai pasilikęs darbe sulaukė kliento skambučio, apie tai, jog klientui iškilo problema. Tuomet šis inžinierius pats nuėjo į gamybos cechą, paėmė nuo konvejerio serverį ir nuvežė jį pas klientą į kitą miestą, kur naktį jam viską sukonfigūravo ir iki ryto išsprendė problemą. Savaime suprantama, tokiu darbuotoju galima didžiuotis – tai net nebuvo jo darbas. Bet tokie herojai visiškai nereikalingi kai kompanijoje dirba 5 tūkstančių žmonių – tikrai niekas nenori kad koks nors inžinierius po darbo savo iniciatyva brautųsi į gamybos skyrių. Kai kompanija subręsta, jos elgesys keičiasi.
Knygoje Hitz rašo ir apie tai, kaip vadovauti žmonėms, juos rinktis ir juos motyvuoti, kas yra kompanijos vertybės (tai toks sąrašas dalykų, kuriuos priminęs bet kuris kompanijos darbuotojas gali realiai užginčyti bet kokį vadovo sprendimą: „taip daryti negalime, nes tai prieštarauja mūsų vertybėms“ – ir daugiau jokių diskusijų), kaip bendrauti su inžinieriais ir ko iš tiesų reikia klientams (dažniausiai, kad išspręstum jų problemą, o ne kokios nors konkrečios technologijos – pats pamenu, jog būdamas programuotoju dažnai įkrisdavau į šią mąstymo duobę).
Rekomenduotina perskaityti.